tirsdag 27. november 2012

Dagens bil-moment

I dag hadde jeg ett av disse ubeskrivelige øyeblikkene med min gode venn, bilen. Vi har hatt mang en stund vi to.

Som i dag;

Når bilen har bestemt seg for å sette seg fast i snømassene,  og matmor har dårlig tid. 

Når man går på trynet fordi de høyhælte skoene er for glatte. Og lander i en snøskuffe.

Når man lager kaos i gaten fordi halve bilen sperrer og spinner, og det ropes de styggeste ordene som kan oppdrives til rattet. Men det hjelper ikke.

Men så - - skjer det noe magisk. Med mine elegante skinnstøvletter, tester jeg ut et nytt triks.. Vippetrikset, et triks jeg lærte av en mann en gang.  Etter å ha gravd frem hjulene, satte jeg i gang med vippetrikset; og omsorsfullt bysset bilen forsiktig frem og tilbake.   - Før jeg aggresivt tok sats, trøkte inn gassen, og ropte noe vulgært på sunnmørsk!

Det funket. Bilen bykset skremt opp av snømassene og vi landet trygt tilbake der vi opprinnelig var, bilen min og meg.

Det passer jo aldri, sånne bil-moments. Og jeg blir aldri så sint som når biler ikke adlyder.
Likevel, å hisse seg litt opp, bli aggresiv og oppleve at det funker er fin terapi. Ikke minst at man redder seg selv og ikke må vente til det kommer en mann, slik det vanligvis ender. 

Til tross for våte skinnstøvletter og hes stemme - konkluderer jeg med at dette har vært en fin dag.








5 kommentarer:

  1. Herlig! Lurer veldig på det sunnmørske ordet ;)
    Her er det snøfritt, helt ok!
    God onsdag :)

    SvarSlett
  2. Vippetriks!? Funka visst fint. Jeg hadde bare blitt sint og stressa.

    SvarSlett
  3. Grøss...snart kommer snøen vel til sørlandet også..

    SvarSlett
  4. Man skal aldri, aldri undervurdere lekre høyhelte skinnstøvler! ;-)

    SvarSlett
  5. Jeg tror det er vippetrikset jeg anvender instinktivt når jeg skal ut av vår umåkete innkjørsel. Virker hos meg også! Men har jeg lært det av en mann? Hm. Husker ikke.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar