Ta for eksempel NSB, som har ansatt en Robot til å sitte og ta i mot telefoner på billettbestillings-telefonen. Jeg aner ikke hvordan denne skapningen ser ut, men den har ikke så gode sosiale antenner. Og ikke skjønner den summnørsk heller.
Her er et utdrag fra "samtalen" mellom NSB- Roboten og meg i dag.
Anledningen var at NSB sine nettsider hadde kollapset. Jeg skulle altså ut og kjøre tog, og ville gjerne vite når det gikk et tog.
Hvor skal du reise fra?
- E skal reise fra Kristiansand
Du skal reise fra Kristiansand. Hvor skal du reise til?
- Kongsberg.
Kongsberg. Når ønsker du å reise?
- Fra klokken 12. I dag.
Fredag klokken 12.
- Nei. Fra klokken 12. I dag. Søndag.
Fredag klokken 12.
-Nei. I dag! Søndag! Fra klokken 12!
Fredag klokken 12.
-Neeeeiiii!! FRRAAAAA kl 12.
Jeg tror ikke jeg skjønner. Ønsker du å snakke med en kundebehandler?
- Ja. Hvis det er et menneske?
Ja. Du settes over til en kundebehandler.
Dusterobot.
Haha, er det mulig ; )
SvarSlettJa ja håper du treffer Sunnmørskonduktøren de har Sørlandsbanen ;) 15 minutter med robotstemme er krevende.
SvarSlettHehe, roboter er gøye!
SvarSlettGodt du fikk rutetiden, håper bare toget går nå da! ;)
God tur!
Mvh Jannicke - Bra+Fint ;)
Ha ha ha, ikke all teknologi er fremskritt. Vi må jo medisineres for å takle slike irritasjonsmoment. Kanskje NSB er i ledtog med legemiddelindustrien?
SvarSlett