fredag 6. august 2010

En mors bekymringer

Det begynner å nærme seg barnehagestart for for vår lille stuegris, som storesøster kaller henne.
I den anledning er det lov for en mor å bli litt sentimental. (Ikke pga at hun blir kalt stuegris, men pga barnehagestarten).

Jeg tar et tilbakeblikk, ett år bak i tid og ser for meg selv, høygravid i 30 varmegrader og ingen sjø i mils avstand (vi bor i Kongsberg). Dvs stor og svett, men full av forventninger etter å snart få møte den lille skapningen som sparket i magen.

Så skjer det merkelige, tiden går så fort. Plutselig skal  man begynne å se etter regndress på tilbud, bestille merkelapper til tøy og tenke gjennom om man egentlig trenger matboks til den lille.
Det er barnehagestart, og vips så er ikke den lille babyen så liten lenger.

Hun er ingen klatremus riktig enda. Heller en liten ingeniør, som foretrekker å sitte og putle med småting og studere detaljer. Hun har vært et par ganger og kikket i kjøkkenskapene, men fornuftig som hun er, har hun pent lukket skapene etter å ha tatt en liten titt. Mulig det er noen gener her som ikke kommer fra meg.

Hun kommer nok ikke til å stikke av fra barnehagen med det første, men er det konkuranse i å åle seg baklengs, eller bygge klosser- ja da ligger hun godt ann.

Jeg registrerer at "alle andre" mødre skriver lister nå over alt som må handles inn til barnehagestart.
Jeg vet, logisk sett at det sikkert er lurt å begynne jakten på bittesmå sko på salg. Og at vi om ikke altfor lenge trenger en bitteliten Gore-Tex vinterdress som er både vann - og vindtett, og tåler -20.

Men innerst inne vil jeg at hun bare skal være babyen min med smokk og rangle en uke til.
Det vil tidsnok dukke opp bittesmå sko og dresser på salg.

7 kommentarer:

  1. Det dukker tidsnok opp klær og utstyr. Nyt den siste tiden som hjemmeværende permisjonsmamma heller.

    Nå ble jeg rett og slett litt rørt.

    SvarSlett
  2. Nå gråter jeg nesten! Selvfølgelig kan hun være babyen din litt til... *snufs*

    SvarSlett
  3. Litt flaut men jeg har faktisk ikke fått med meg at du har en liten jente jeg. Jeg har forresten en del tøy til salgs hvis du er interessert, etter ingrid mest str 92, 98. Send meg en mail du hvis du vil ha bilder
    susan.grimstad@hotmail.com

    SvarSlett
  4. De er jo fortsatt små, da! Men du må nok ut å se etter små sko - for ut skal de vel i barnehagen uansett;) Lykke til!

    SvarSlett
  5. Off ja, tenker mye av det samme som deg. Gikk faktisk ikke opp for meg før igår at vi faktisk burde ut å kjøpe sekk, matboks, regndress og innesko (++)...men du er jo heldig som har en baby enda..min ble stor gutt for mange mnd siden med masse tenner og galoperende bortover med mamma i hælene..så babyperioden varte vel kun frem til han var 6-7 mnd..hehe.:-S

    SvarSlett
  6. Så søtt du skriver!! :) Ja, man vil jo helst at de skal være søte og små leeenge!
    Lykke til med bhg-start når den tid kommer. En uke er et helt hav av tid til å kose seg!!! :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar