torsdag 29. april 2010

Litt rot fra eller til

Her en dag hadde vi tog i stua. Langt flott NSB-lignende tog med alt vi hadde av stoler, barn og kosedyr. Litt rot fra eller til, hva gjør vel det?

Jeg begynner jo å bli vant til å finne sokker på gulvet under senga på Mannens side. Gjerne en lang pinne på badet, litt granbar i gangen, en truse i trappa, most banan på bord og stoler og et malingsspann midt på stuegulvet er heller ikke noen unntaksstilstand.

 - Tog, hvorfor ikke? tenkte. jeg. Hvorfor ikke FLESKE til og bare lage en båt også, når vi først er i gang? Vi kan jo bruke spisebordet - snu det opp ned og trekke et laken rundt som vegger. Også losser vi opp med masse nødproviant, tar med fiskestang, popcorn, bøtter til fisk og masse kosedyr. Gjerne invitere nabobarna også, rope Vi har popcorn!!! og se hvor mange som kommer..

Hva er egentlig vitsen med å ha det ryddig? Hvorfor ikke bare more oss som en flokk med aper, og se hvor fint det blir om et par måneder? Kanskje har vi det så gøy at vi ikke lar oss distrahere av litt rot? Er det den strategien du bruker... min kjøre Mann? For du lar deg jo tydeligvis ikke skake opp av litt rot? 
(hilsen ditt lille sarkastiske kone-sjarmtroll).

16 kommentarer:

  1. Menn er blinde sånn. Han ser ikke sine femten par sure sokker, men har jeg glemt igjen en våt klut på badet ser han den av en eller annen merkelig grunn med én gang....?

    SvarSlett
  2. Enig - hva er vitsen med å ha det ryddig?
    Her blir det jo rotete med en gang, allikevel. Og det er bare jeg som ser rotet, så det er nyttesløst å gå rundt og prøve å rydde, ingen setter pris på det....

    SvarSlett
  3. Jeg får angst bare av tanken! Masse rot...hjeeelp...la kidsa holde seg ute! :-P

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar