søndag 25. april 2010

En 5-årings tanker og strøm, og naboens strømbruk.

Søndag - og til nå en rolig dag.

Det betyr rundt 45 minutters ro i heimen fra nå av tenker jeg, og tid for mamma til en dobbel (trippel) kaffe-latte og filosofering. Ingenting slår søndags-morgen!

Siden jeg nok skapte en del forventninger om vår Eart-hour-markeringen i forrige innlegg, så kan jeg konstatere at det gikk forholdsvis kontrollert for seg. Ingen folkedans i mørket, skyggeteater eller andre festlige opptrinn. Bare masse levende kubbelys og Freia melkesjokolade. Og en overtrøtt unge som fra 20.15 stod med nesa trykt mot ruta, og ventet på at "hele jordkloden skulle bli mørk".

Og det ble mørkt. Bortsett fra naboens FLOM-BELYSNING over den den doble garasjeporten sin. (Ok da. Vi er kanskje litt misunnelige).

Så hva lærte vi av å slukke alle lys i går kveld da folkens? Olivia lærte ihvertfall noen essensielle ting om strømforbruk etter å ha fått en liten leksjon av sin mor.

- "Vi må bli flinkere til å slukke alle lys, hvis ikke kan vi bruke opp all strømmen. Og bruker vi opp strømmen kan vi jo ikke se på barne-tv". (Og det hadde jo vært krise, når skal jeg ellers få middagsluren min ?!)

- "Strøm er dyrt". (Yeesss !!!!!)

- "Naboen har mye lys på garasjen sin han. Stakkars, det ser dyrt ut".

Og med den lærdommen i bakhodet, ønsker jeg dere alle en riktig god søndag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar