søndag 28. november 2010

Mannens julekalender.

Jeg sitter og pønsker på om jeg snart burde være i det KREATIVE hjørnet nå som det nærmer seg jul.
Kan ikke si jeg merker at kreativiteten og energien fosser over i strie strømmer. Men ok, la oss si at jeg skal lage noe hjemmelagd og kreativt til jul. - Og slenger jeg på litt romantikk i samme slengen, slår jeg tre fluer i samme smekk!

En gang på -90 tallet sydde jeg en julekalender og det tok meg kanskje 20 minutter, men er nok det nærmeste jeg har produsert av design i mitt liv. Jeg har ikke tenkt å sette meg ned og sy en ny kalender,  men gi den en ny funksjon: tidsklemt romantikk i hverdagen.

La oss si jeg fyller den med små, snertne og multifunksjonelle duppedingser fra Clas Olsen og Biltema. Og er jeg ekstra romantisk slenger jeg kanskje i et Flax-lodd.

Kanskje kan jeg finne på en type Bonus-ordning, lignende det man finner på skrapelodd; Samle 3 hatter og du får en kake, samle 3 smilefjes og du kan kreve blid kone i 3 dager, sammenhengende. Samle 3 IKEA-symbol.....  ;overasskelse - vi skal på IKEA!  Feks. Dette må jeg selvfølgelig tenke litt mer på.

Gode forslag mottas med takk. (Men hvis ikke jeg mottar så mange forslag, går det bra. Menn er jo ikke så avansert oppbygd. Det kan ligge mye romantikk og omtanke bak en neve med sørlanschips.)

13 kommentarer:

  1. I år har jeg kjøpt en lomme-kalender jeg har tenkt å FYLLE istedet for å tømme i dagene før jul.
    Jeg skal legge i litt av ny julepynt som sikkert blir innkjøpt, litt julegodt, og andre symbolting som har med jula å gjøre.
    Kunne det være noe for dere? Å fylle den med noe som kan være juleaftenformiddagskos, f.eks??

    SvarSlett
  2. Ha ha, artig. Nå ble jeg inspirert. Det der kan det bli mye moro av! (vi har pleid å ha en sånn hvor vi annenhevr dag gir hverandre noe: ikke nødvendigvis ting - men en fotmassasje i sofakroken, en kinotur.... osv. Men ikeatur har han tilgode å få.

    SvarSlett
  3. Vi har pakkekalender her i huset også, på deling. Koselig tradisjon :-) Håper vannkoppene har fordampet?
    Helgeklem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar