lørdag 1. mai 2010

Takk, kjære isbil.

Takk, kjære isbilen.
Takk for at du for 6. gang i dag kjører forbi huset vårt med den alltid så fengende musikken din. Takk for at du er så hensynsfull at du på en lørdag, sånn cirka midt i sovetiden til alle babyer - kommer gnålende og gaulende med den rullende-tivolikassebilen din.

Og du gir deg heller ikke før den lille kråka vår, som bare ville ligge og patte inne hos mammaen sin i natt, har våknet i vogna si. Ivrig i jobben din, selv på 1.mai, det skal du ha!

Hadde jeg hatt litt mer penger, hadde jeg kommet løpende ut i morgenkåpe og kjevle og kastet noen hundrelapper etter deg og isen din slik at du og den bjella di holdt munn. Skulle ha kjøpt opp hele is-lageret ditt, faktisk, slik at det ble lenge til neste gang du kom opp hit.

Du burde være glad for at denne mammaen har en blogg å avreagere på. Hvis ikke hadde det nok ikke blitt mye is på barna oppi åsen her på en stund tenker jeg.
(Ok, da jeg tøffer meg kanskje litt vel mye nå. Men litt sur er jeg ihvertfall.)


(Bildet er lånt fra hjem-is.no)

3 kommentarer:

  1. Isbilen er fantastisk irriterende!!!

    SvarSlett
  2. Ja jeg har reagert på det sev..isbilen som tuter rundt midt i barnetv. Akkurat som om ungene skal ha is da...de isbil-mennene kan neppe ha egne barn!

    SvarSlett
  3. Legg merke til at han kommer sånn seint utpå kvelden også, akkurat da ungene har lagt seg. Og å unngå å høre klinginga er jo umulig.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar