torsdag 29. november 2012

Ned-jekking av matmor.


Kl. 19:45, lesestund på sengekanten, ingeniøren og storesøster.
Ingeniøren har lest blogginnlegg, om bilen.


Ingeniøren: (med hviskestemme):   Du, storesøster, stemmer det at mamma ramlet oppi snøskuffen med høyhælte sko?(Ingeniøren gjenforteller historien fra bloggen)

Storesøster: - Nei, det har jeg ikke sett. Tenkepause.  Hun overdriver nok litt. Og når det gjelder pepperkakebakinga  - kommer hun sikkert til å skrive at hun ramlet oppi deigen også. 


Kl 21.30 på badet

Ingeniøren:  Hva er egentlig vippetrikset?

Jenny: - Vet du ikke hva vippetrikset er? (Forteller ivrig så det skummer om munnen og illustrerer med kroppen) - Hallo, er ikke du en mann - trodde alle menn visste om vippetrikset? 

Ingeniøren:  - Men hvilken mann var det som lærte deg det? 

Jenny:  - Øhm... Husker ikke helt, tror det var han som hjalp meg da bilen hadde bøyd et skilt. Og satt fast i brøytekanten. Sist vinter, husker du ikke det? (Glemte jeg å fortelle om lastebilsjåføren?)
 
En ny verden har åpnet seg etter at matmor startet å blogge igjen. 
Nye fakta kommer på bordet, ting må forklares /  bortforklares
Og overdrivelser må jekkes ned. 


 







3 kommentarer:

  1. Haha, fantastisk :)

    SvarSlett
  2. Ha ha ha, ja, noen blogginnlegg krever forklaring i ettertid. Jeg har også fått slike oppfølgingsspørsmål og ikke minst "Var det der helt sant?". Det er selvfølgelig alltid helt sant....

    SvarSlett
  3. Haha, gjenkjennelig!! Så lenge det kun er jeg som blogger fra Sandakerbloggen, forbeholder jeg meg retten til å bestemme rekkefølgen av hendelsene i det jeg velger å gjenfortelle;)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar