søndag 10. februar 2013

Heia NSB!

Samfunnet går fremover, men tydeligvis ikke på alle felt.
Ta for eksempel NSB, som har ansatt en Robot til å sitte og ta i mot telefoner på billettbestillings-telefonen. Jeg aner ikke hvordan denne skapningen ser ut, men den har ikke så gode sosiale antenner. Og ikke skjønner den summnørsk heller.

Her er et utdrag fra "samtalen" mellom NSB- Roboten og meg i dag. 
Anledningen var at NSB sine nettsider hadde kollapset.  Jeg skulle altså ut og kjøre tog, og ville gjerne vite når det gikk et tog.


Hvor skal du reise fra?
- E skal reise fra Kristiansand

Du skal reise fra Kristiansand. Hvor skal du reise til?
- Kongsberg.

Kongsberg. Når ønsker du å reise?
- Fra klokken 12. I dag.

Fredag klokken 12.
- Nei. Fra klokken 12. I dag. Søndag.

Fredag klokken 12.
-Nei.  I dag! Søndag! Fra klokken 12!

Fredag klokken 12.
-Neeeeiiii!!  FRRAAAAA kl 12.  

Jeg tror ikke jeg skjønner. Ønsker du å snakke med en kundebehandler? 
- Ja. Hvis det er et menneske?

Ja. Du settes over til en kundebehandler.
Dusterobot.



Pip. ..........Og etter ca 15 minutter med musikk, fikk jeg snakke med et ekte menneske.
Fra selveste NSB, som i tillegg skjønte sunnmørsk.  Gjett om jeg ble imponert da jeg fikk svar på det jeg lurte på, med en gang!








4 kommentarer:

  1. Haha, er det mulig ; )

    SvarSlett
  2. Ja ja håper du treffer Sunnmørskonduktøren de har Sørlandsbanen ;) 15 minutter med robotstemme er krevende.

    SvarSlett
  3. Hehe, roboter er gøye!
    Godt du fikk rutetiden, håper bare toget går nå da! ;)
    God tur!
    Mvh Jannicke - Bra+Fint ;)

    SvarSlett
  4. Ha ha ha, ikke all teknologi er fremskritt. Vi må jo medisineres for å takle slike irritasjonsmoment. Kanskje NSB er i ledtog med legemiddelindustrien?

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar