søndag 25. april 2010

Inn i vårt hus.. del 1.

En av mine trofaste lesere, selveste grunder-mamma, Sally fra okobaby.blogg.no kom med et ønske om litt mer interiør. Eller rettere sagt, en omvisning i huset vårt. Grøss og gru tenkte jeg da. Siden jeg inntok blogge-verdenen for noen uker siden så har husmoren i meg tatt en pause. Men hva er vel en mamma-blogg uten noen innslag av interiør?

Nå har jeg jo skrevet om alle handleturene jeg har hatt, om diverse funn og bjeller fra loppemarked og shoppegalskapen generelt. Så nå er dere vel spente. Dere ser vel kanskje for dere en liten jungel av gamle bjeller og støvete antiktviteter, blandet med litt IKEA møbler, gamle feler og andre impulsive kjøp.

Og for å bevare spenningen tenkte jeg å servere kun en liten smakebit i dag.
Innrømmer at det delvis og er fordi jeg ikke orker å rydde hele huset. (Da hadde kaffen blitt kald).

Så her kommer herved en liten titt bak fasaden, del 1.

Huset vårt. Nr 18. Beiset med Tinnova Beis fra Stiltre. Grunnen til at jeg viser dere akkurat denne veggen her, er at jeg er litt stolt av den. Den har nemlig jeg malt. 1 uke før termin, i en megastor mamma-kjole og med opphovnede bein. Nummer-skiltet fikk Mannen i farsdagsgave. Romantisk, ikke sant?


Og her ser vi altså en sementblander, en søppelsekk og et akebrett utenfor inngangsdøren. Huset bærer preg av å være helt ferskt for å si det sånn. Det er liksom ingen tvil blant naboene at vi nettopp har flyttet inn. Håper de liker oss likevel.

Og i det jeg var ute og tok dette bildet i dag tidlig, kom søppelmannen og lurte på hvorfor vi ikke har søppelbøtte. Vel. Det er fordi Mannen syntes søppelbøtten fra kommunen var så dyr. Så han skal lage en selv. Jeg er nemlig gift med selveste onkel skrue, med mottoet " en krone spart, en krone tjent".

Vi starter i 1. etg. Her er flisene i yttergangen. Disse er jeg fornøyd med, mildt sagt. Italiensk porselen til spottpris. Kjøpt på 2 minutter mens vesla lå og sov i bilen. Lempa inn i bagasjerommet av to sterke menn mens jeg stod og så på. Det kaller jeg service.





Rommet til Olivia slik det ser ut på en god dag. Som sagt så orket jeg ikke å rydde på morgenkvisten for jeg var hadde kaffi-abstinenser. Men det er jo nesten ikke vits i å rydde der heller. Det ble lilla vegger. Olivia ønsket i utgangspunktet rosa vegger men vi forhandlet oss frem til lilla.







Disse banankassene er smarte å ha leker i. (Fra IKEA). Akkurat nå bor Barbie og Ken der. Eller forresten, ikke Ken, han er visst kasta på dør ser det ut som.






Og for de som vil ha mer, legg igjen en kommentar - så kanskje det kommer en del 2. Og får jeg ingen kommentarer, blir jeg nok litt snurt. Men det kommer nok en del 2 uansett. Men da kanskje ikke så spennende. (vaskerommet for eksempel).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar