søndag 25. april 2010

Inn i vårt hus, del 2

Siden jeg ble nedlesset av hyggelige kommentarer etter forrige interiør-innlegg (tror det var to kommentarer) - så kommer oppfølgeren i dag. Og ja, jeg vet at jeg truet med å kun legge ut bilder av vaskerommet. Men etter de hyggelige kommentarene så tar jeg heller for meg noe litt mer spennende, nemlig stuen.

Her ser vi altså en grønn sofa. De fine brune putene skjuler et par flekker med gulp.

Bordet er faktisk helt nytt. Eller nytt-brukt. Kjøpt på mandag i bruktbutikken ved søppelfyllinga der jeg er stam- (eller VIP) - kunde. Får alltid en hyggelig pris. Bordet er i heltre og har en svart glassplate. Kostet meg 200 kr og et smil.


Her ser vi bordet igjen, med en banankasse under. Jeg er veldig glad i banankasser. I den skjuler vi mye rart!



Her ser vi litt av stuen. Spisestuestolene var etter min mening et kupp og en historie for seg selv.Kort fortalt; loppemarked, høygravid og Mannen på slep en varm sommerdag. Mannen er ikke helt enig at det var et kupp, han syntes 600 kroner for seks stoler var litt dyrt. (Akkurat som onkel skrue). Men de er gode å sitte i, det er han enig i.

Og tilslutt; en lampe som enda venter på å bli hengt opp over kjøkkenbenken. Lampen over alle lamper, den fineste lampen jeg har sett og som kostet meg den nette sum av 10 kroner på loppemarked i fjor. (Jeg er jo tross alt sunnmøring, og min venn Per mener at vi sunnmøringer er glad i å spare penger. Ikke vet jeg hvor han har fått det fra).

Nå går jeg rundt og venter på at loppemarked-sesongen skal starte igjen. Dere kan glede dere til mange oppfølgere. ("Inn i vårt hus, del 67, en gammel fele jeg kjøpte i dag, osv.)

Det er mange skatter som ligger gjemt omkring i Norges land og vi har fortsatt litt ledig plass i huset. Det gjelder bare å ta visse forhåndsregler når man skal ut på "jakt", men det skal jeg komme tilbake til en annen gang. Nå har jeg nemlig en baby her som vil ha mat, og litt gulp å tørke fra den fine grønne sofaen vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar