søndag 25. april 2010

Svømmende torsk i pestosaus

La meg bare ha sagt en ting. Jeg er egentlig en surrete kokk. Ta for eksempel i dag. Jeg tar opp en pakke fisk fra frysern, og 30 minutt før middag åpner jeg skap og kjøleskap for å se hva jeg skal lage av den. Og da kan det bli hva som helst. Noen vil kanskje kalle det for ustrukturert, jeg velger å kalle det for ... improvisasjon. Eller kunst. Nemlig.

I dag hadde vi mye rart i kjøleskapet og det ble en spennende rett. En deilig torsk, svømmende i en slags pestosaus, sammen med små tomater, paprika, persillerot og urter. (Nå har jeg endelig opparbeidet meg en slags urte-hage på benken. Må briefe litt med det da , skjønner dere).


Torsk på pesto-svømmetur
Del opp torsk eller annen hvit fisk, ha i en ildfast form
Ha oppi; løk i båter, paprika, cherrytomater, sellerirot.. eventuelt annet godt.
Splæsj oppi et glass pesto-saus, pluss tilsett litt ekstra vann
Strø over vanlig ost. Jeg slo på stortromma i dag og tok på litt parmesanost i tillegg.

Slik ser det ut før steking....
Inn i oven, gjerne folie over første 20 minutt, deretter 15-20 minutt uten folie..







Voila! Etter steking. Sultne barn står og hopper og bare venter på at torsken kommer svømmende!









Her er "svømmende torsk" a`la baby-varianten: (torsk, potet, gulrot, brokoli, urter)









Søstrene har en samtale på gang rundt middagsbordet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar