fredag 4. juni 2010

Naboen og hekk.

Det er mye man skal ta stilling til her i verden, og vi har nå kommet til en epoke der man altså må ta stilling til hekk. Nok et tegn på at man begynner å bli voksen. Og om man trodde at hekk er hekk, så har man tydeligvis ikke peiling. Jeg som trodde at en hekk er en hekk bare den er grønn, måtte stikke hodet i jorda og innse at dette har jeg rett og slett ingen kompetanse på.
I tillegg så skal vi vennskapelig dele hekk med naboen. Etter et raskt søk på nettet kommer det opp flere historier til skrekk og advarsel om nabokrangler grunnet noen usle små tuja-hekker. Og er det noe jeg ikke vil så er det å havne i retten på grunn av nabokrangling. Ihvertfall ikke på grunn av en grønn hekk.

Jeg har nå forsøkt å sette meg inn i dette med hekk.. slik at vi kan innkalle naboen til et felles dialog-møte om nettopp hekk. Tenkte jeg skulle stille godt forberedt og komme med noen bilder som illustrerer omtrent hva vi kunne tenke oss:
 Dette hadde jo passet bra. Artig for barna å bruke hekken som hinderløype var det første som slo meg. Dette er jo helt passende for våre behov.
.(Bildet lånt fra: http://www.vakrehager.no/planter.html)



Eller hva med denne stilen her? Tenk å invitere til vårt årlige hageselskap her da? Måtte jo såklart hatt en slik fontene og.
(Bildet lånt: http://livetleker.wordpress.com/category/familiehistorie/page/2/)




Siste alternativ er denne. Den skjermer for innsyn og all mennesklig kontakt med naboen. Perfekt for oss som egentlig liker å holde oss for oss selv...
http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/06/22/538873.html

Fornøyd med meg selv og min egen researth, går vi nå opp til naboen. Får håpe de også forstår seg på hekk - og kunst, og at de ikke er slike vanskelige mennesker som havner i retten på grunn av en liten hekk.

2 kommentarer:

  1. Ha ha, innser nok en gang at jeg egentlig ikke er voksen.... ;-) Lykke til og håper dere unngår eventuelle hekk-konflikter!

    SvarSlett
  2. Hmmm.... Lykke til :-)

    Busteklem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar