torsdag 24. juni 2010

Romantisk gave fra Mannen på bryllupsdagen...


I dag har vi bryllupsdag, min mann og jeg. 4 år har vi vært gift. Min mann er ikke typen som sprer roseblader hemningsløst rundt seg. Jeg har gitt han blomster et par ganger, sånn for å statuere et eksempel men jeg vet at han innerst inne håper de var på tilbud. Men å få en stikksag i bursdagsgave ifjor derimot, det syntes han var veldig romantisk.

Jeg har vel ingen forventning om å bli vekt av roser og te på senga når vi har bryllupsdag. Såpass godt kjenner jeg han nå.
Ei heller at han overasker meg med innleid strykeorkester og roseblader strødd utover mot stua der det ligger en diamant og venter... Men tro meg, det går helt bra!

Men overaskelse, det fikk jeg da jeg kom hjem fra jobb i dag. Jeg ble jeg møtt av et lurt smil og en kjempestor eske på stua..  Det første som slo meg var; "Å nei, - håper han ikke har kjøpt en Golden Retriver !? "
Men det var det ikke, takk gud.

Kan dere gjette hva det var? Hvis dere ser nøye på bildet til venstre, ser dere en ivrig og glad mann som springer rundt på stuegulvet og pakker opp to høytalere som han har kjøpt til sin kone på bryllupsdagen.

Men for all del. Jeg ble faktisk glad, og overasket. Det var faktisk her en dag i forrige uke at jeg forbannet de to svarte, massive klumpene av noen høytalere som ble med inn i ekteskapet for 4 år siden. Jeg husker at jeg sa noe om at det er mye finere med hvite høytalere. Mer elegante og feminine. Det skal liksom ikke ose ungkarsleilighet heller! 

Så det tyder vel på at han fortsatt hører etter, selv etter 4  års ekteskap med ei lita skravlebøtte med humørsvingninger. Ikke verst bare det.

5 kommentarer:

  1. Se der, ja!
    Kan også bare si, av erfaring:
    Om en mumler litt om romantikk fra tid til annen. Om mannen begynner å studere britisk litteratur og dermed MÅ begynne å lese Jane austen og Shakespeare, og om kona i tillegg får tretthetssyndrom pga har jobbet mye for familien i lang tid - da kan det hende at mannen dukker opp med overraskende romantisk Londontur. Og roser. Og mer:)
    Et eksempel ikke helt ut av det blå:)
    (Skjønt den delen med tretthetssyndromet gjerne kunne vært unngått).
    Uansett: Grautlerer med dagen. Og gratulerer til meg som følger nummer 12:)

    SvarSlett
  2. Ikke verst at han kom hjem med noe. Jeg hadde blitt glad for en Golden Retriver. Nesten. Ha en flott bryllupsdag - vår is coming up soon!

    SvarSlett
  3. Det var ikke en dårlig presang. Han prøver virkelig. Og en skal jo ikke forvente mer av folk at en gjør så godt en kan. Og det er håp for fremtiden også. Bare testosteronnivået hos menn synker (ca rundt 50?), så blir de mye mykere og mer omtenksomme. Du kan forvente deg mye koselig i årene som kommer.

    SvarSlett
  4. Gratulerer med bryllupsdagen! Vår nærmer seg også, er spent på hva jeg får - har hintet veeeeldig i det siste, hihi.

    SvarSlett
  5. Gratulera! Eg fekk knivar ein gong, og rosepotteplante.... ;)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar