onsdag 23. juni 2010

Jordbær-is!

I dag lagde vi jordbær-is av ekte jordbær!  (Mens isbilen desperat prøvde å tilkalle seg oppmerksomhet).
Oppskrift: Kjøp eller plukk jordbær.
La de få en omgang i blenderen. Putt oppi det du i impulsivitetens øyeblikk skulle ha for hånden. Jeg slang oppi; ett egg, litt sukker, en god dæsj vanilje-yoghurt og noen sitronmelisse-blader.

Så heller man røren i former. Ikke noe hokkus-pokus med andre ord. Til slutt - settes de i fryseren. Og er du litt smart har du spart en liten rest som blir smoothie, eventuelt en liten Stawberry Daiqueri til mor litt diskret utpå kvelden..

La meg herved presentere: Jordbær-is i solnedgang!



5 kommentarer:

  1. Hei! Denne bloggen såg kjekk ut :) Legg meg til som Følger eg. Ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  2. Jeg er sykt imponert;-)Det der er jo både godt og sunt! Og greit å bli minnet på at blenderen kan brukes til noe annet enn å lage smoothie med (den er jo så diger og vanskelig å plassere at den minst må ha to bruksområder, synes jeg).

    SvarSlett
  3. Mmm, det så deilig ut. Dette skal jeg definitivt prøve. Kjempe koselig blogg. Legger meg til som følger :-)

    SvarSlett
  4. Mmmmm! Deilig :-) Jeg må se å få ut finger'n og gjøre alle sommersyslene som passer seg for en husmor ;-)

    SvarSlett
  5. Imponert! Sees vi snart? Jazz?

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar