onsdag 18. august 2010

Barnehagestart, del 2. Spider-støvler.

Vi måtte altså kjøpe et par bittesmå støvler til barnehage-debuten.
Ca størrelse 19 for å være helt nøyaktig.

Som den diplomatiske mor jeg er, lar jeg alltid barna få være delaktige i slike valg.
Vi brukte derfor god tid og samfarte grundig butikk etter butikk, i jakten på de perfekte gummistøvler som skal tåle østlands-regn og evt flom.

Jeg viste henne "My little ponni"-støvler, "My little Princess støvler", "Hello Kitty-støvler" og "Snehvit-støvler." Men hun bare ristet oppgitt på hodet.

Plutselig sa hun "Gooh" og pekte målrettet til venstre mot herreavdelingen. Der, i et lite hjørne stod et par svarte, glinsende støvler med "Spiders", eller edderkopper som det heter på norsk.
Jeg så på støvlene. Og jeg så på Nikoline... "Er du sikker..? Er det virkelig disse du vil ha?"
Hun nikket bestemt, så da ble det de.
Og prisen? 50 kroner på salg. Så da er vi fornøyde både hun og jeg.






5 kommentarer:

  1. Hehe, så herlige de er når de bestemmer litt selv ;)

    SvarSlett
  2. Hehe, så gøy. Ikke alle vil ha rosa og jentete ting alltid.
    Ha en fin kveld, klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Det synes jeg er helt fantastisk! Jentene mine velger også selv av og til... Og det er absolutt ikke alltid tradisjonelle valg! Men jeg er glad de ikke har akkurat slike støvler, jeg er litt araknofob av meg...

    SvarSlett
  4. He he.. gøy å få velge selv da!! :)
    Sånne støvler med edderkopper er nøykatig like storebrors første støvler. Han fikk også velge selv for 2 år siden. Men siden har jeg blitt kresen på vekt og farge og andre ting, så nå er det jeg som velger. (men ikke si det til han, for jeg tror at han tror at det er han som bestemmer... haha)
    Fortsatt lykke til med barnehageinnkjøringen. :)

    SvarSlett
  5. Herlige støvler! Man bør la de velge selv, nå kommer hun til å være SÅ stolt av støvlene sine, vettu.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar