tirsdag 31. august 2010

Et saftig glefs.

Jeg leste på vg.no i dag om den omsorgsfulle kvinnen i India som ammer en geit. her

Jeg har selv fått erfare hvordan det er med et par ruglete melketenner som av og til tar sats og biter,         -  men en geit?! Hva om geita plutselig bestemmer seg for å ta en bit, og bare glefser til?

Denne geita dilter visstnok etter kvinnen overalt, og det kan jeg jo forstå. For geita er jo denne kvinnen et vandrende jur som gir både omsorg og morsmelk fra en hengslete pupp.

Når de norske geitene leser om dette i Vg kommer nok ryktene kjapt til å spre seg, og hvem vet hva som vil skje da? Kanskje vil vi oppleve en ny generasjon, kravstore geiter?


Bilde lånt fra vg.no

5 kommentarer:

  1. Æ...d heiter geit, altså... ser veldig rart ut slik du skriv. Har kje du hørt regla "Aldri j foran ei og øy" Og i same slengen: I`en og Y`en gikk en tur til byen, så møtte de J`en, og ville ikke se den".
    Aldri for seint med litt norskundervisning... håper eg. ;-)
    Ellers så var det ein festleg historie, smart type (den geita altså).
    Tante B

    SvarSlett
  2. Tante B: Sånn, da har jeg rettet opp den irriterende feilen. Aldri for sent med litt norsk-undervisning nei :=) Jeg syntes det så litt rart ut men av og til går det litt fort her :=)

    SvarSlett
  3. Isj og usj! Kvar si lyst...

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar