fredag 19. november 2010

Vannkopp-angrep

Huset er herved angrepet av vannkopper, og matmor er husets sykesøster som har situasjonen under kontroll. Det vil si, jeg har kjøpt inn kjeks og saft og forsøker å gjøre det hele til en (u)pedagogisk, overleverbar situasjon.

Og jeg forsøker å unngå smitte. Det er nemlig ikke bombesikkert at jeg har hatt vannkopper i løpet av mitt liv. En ting er at en 5- åring får vannkopper. De er søte søte uansett. En annen ting er om man som 30 åring får vannkopper. Ikke fullt så søtt med pestlignende utbrudd på ansikt og kropp.

Når det gjelder smittevern har jeg ikke satt i verk så mange tiltak. Vi ender uansett opp med at det febersyke smitte-objektet vil kose med mammaen sin midt på natta grunnet monstre under senga. Og når kl er 3 er ikke pappaer noe tess.

4 kommentarer:

  1. Tvi tvi for at "pesten" holder seg unna deg! Og for at småttingene blir raskt friske :-)

    SvarSlett
  2. Vannkopper er nok best å få når dei er små ja!

    SvarSlett
  3. God bedring! Får jo håpe at du har hatt det...

    SvarSlett
  4. Huffda. Håper bare det bare er småfolket som får det. Ps. "Hvitvask" om det klør for mye på dem.Fås på apoteket.(Eller er jeg så gammel at det er ut nå?)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar