mandag 26. april 2010

Et udetonert sukkerbombe på toget

Hva er det egentlig med enkelte foreldre og behovet for å dytte i ungene mest mulig sukker? Ok, jeg er kanskje ikke den perfekte mamma. Innrømmer at jeg er ganske så glad i både sjokolade og muffins selv, men da helst når ingen ser det. (Når barna er lagt feks). Jeg tok tog her en dag, og satt med forundring og så på et foreldrepar som bokstavelig talt dyttet 3 åringen sin full av sukker og e-stoff. Det virket nesten som om de var livredde for at han skulle slutte å tygge. Den lille smørbukken satt der og gomlet, bare avbrutt av litt kravling i setet foran og bak, for så å returnere til matstasjonen der mor satt klar med bokstavkjeks og brus.

Etterhvert fikk poden så mye energi at han burde hatt et sånt hamsterhjul å løpe i, men desverre for han så satt han bom fast i et tog med streng beskjed om å sitte stille på plassen sin. (Sånn at mor og far kunne slappe litt av, stakkars). Etterhvert som vi begynte å nærme oss Asker så jeg hvordan foreldrene febrilsk lette etter ting å stappe i smørbukk slik at han skulle holde munn helt frem til stoppestedet. Det var like før jeg prikket far på skulderen og sa: -  Nå trenger gutten snart en løpetur, ikke mer brus.

Men som vanlig holdt jeg fasaden, fortsatte og amme og konsentrerte meg heller om mine egne problemer.




2 kommentarer:

  1. 1 + 1 = 2
    Regnestykket for barn + søtsaker burde da ikke være vanskeligere enn det? Hva med å ha med et hørespill eller annet poden kan sysle med, i stedet for å besørge en vektøkning på flere kg i løpet av en togtur?

    Selv tror jeg at jeg vil forsøke å begrense søtinntaket for mine fremtidige små en god stund. Det de ikke vet, har de jo ikke vondt av?

    SvarSlett
  2. Off ja det er synd på barna..de kan jo ikke hjelpe for at de blir feite, det er jo foreldrenes feil. Nei her i huset blir det godteri på lørdagene...men ikke før de har blitt så store at de vet at de har "rett på det"..hehe..Og skal prøve å få de hekta på sunt godteri...brente mandler, tørket frukt og diverse...hehe.vi får se :-)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar