søndag 25. april 2010

Garasje du liksom ? Kom ikke her!!

Jeg innser at tiden er i ferd med å renne ut. Og synes du dette hørtes vel dramatisk ut, så kan jeg trøste dere med at det kun er snakk om permisjons-tiden. Jeg hadde så mange planer over alt jeg skulle gjøre i fødselspermisjonen. Jeg følte jo at jeg hadde et HAV AV TID. Nesten 10 måneder ferie tenkte jeg, og tonnevis at prosjekter å ta fatt på.

For i tilegg til å føde et barn og amming og alt det der, så måtte jeg jo finne et par tre andre prosjekter å sysle med for å slå noen fluer i en og samme smekk.

Nå er det ca 4 uker igjen av permisjonen, og da tenker jeg det er tid for en oppsummerig og evaluering (som det så fint heter) av det jeg har fått utrettet disse månedene, foruten oppavling av baby som er hovedprosjektet vel og merke.

Dette har jeg gjort det siste halve året

OPPSUMMERING
1. Jeg har stått på sidelinjen og observert husbygging (Det er en jobb å ta seg av barn og sliten mann. Faktisk.)

2. Også har jeg fylt opp huset med ting. Nye møbler, brukte møbler, bilder, nips, fornuftige ting, ufornuftige ting, dyre ting, billige ting). Mye av det er dokumentert her i bloggen for spesielt interesserte.

3. Også har jeg blitt bitt av blogge-basillen. Vet ikke om det er et bra eller dårlig tegn jeg.. at man som 2 barnsmor og snart 30 år begynner å blogge. Betyr vel av man har litt for mye fritid tenker du kanskje? Ikke vet jeg.

4. BARSELGRUPPE. (Mye viktig informasjon ang baby skal utveksles og drøftes)

5. Sortert i klesskapet mitt slik at alle plaggene mine ligger etter farge, med brettekanten ut. Det samme gjelder kjøkkenskapene, hermetikken står med etiketten ut, med lik avstand fint på rekke og rad. (Har dere sett psykopaten fra 90- tallsfilmen i "I seng med fienden" ? Akkurat slik).

(Bilde: Scanpix)

Her er jeg i ferd med å tilbrede arme riddere med selvplukkede multer til dessert. Og jeg er som vanlig smilende og munter, med MASSE tid til overs.


Evaluering:
Og det er vel stort sett det jeg har gjort, av ekstraordinære prosjekter i hverdagen. Foruten alt annet av husarbeid, trilleturer, loppemarked / bruktbutikk-ekspedisjoner og sosiale slabberaser. Jeg synes tiden har gått fort, og om ca 4 uker overtar Mannen sin del av kaka, permisjonskaka.

- Og i går presterte han å si; "Jeg gleder meg til pappapermisjonen. Da skal jeg få gjort så mye, blant annet bygge garasje."

Min liste blir liksom satt litt i skyggen i forhold. Blogg, barselgruppe vs bygge garasje. Hva høres mest slitsomt ut?

Men det var da en liten, sur fe våknet opp og brølte;

" Du skal vel søren ikke bygge garasje. Det får du aldri tid til! Du aner ikke hvor mye jobb det er å passe en baby og i tillegg holde en viss standard i heimen: Kom ikke her !!" (mens jeg viftet med armene).

(Ikke akkurat smørblid i går, for å si det sånn. Sånn går det når man er trøtt).

(Bilde fra garasjebygg as)

En helt gjennomsnittlig garasje.. Perfekt for de med 4-5 biler og mye fritid. En slik smeller man vel opp på en helg??

Avslutningsvis vil jeg si noen ord til dere vordende mødre eller fedre som snart skal ha permisjon, og lurer på hvilke prosjekter dere skal ta fatt på;

Jekk deg ned ett par hakk. Du kan godt ha drømmer men vær realistisk. En ting er å lage et fotoalbum eller hekle, eller danse zumba mens babyen sover. Men å bygge garasje? Hm, tror ikke det nei. (Bare et eksempel tatt ut av løse luften)

Husk at du har permisjon for å ta deg av babyen. Deretter er det lurt å ta seg litt av seg selv, slik at man kan være smørblid når resten av familien kommer hjem. For hva hjelper det vel med et ryddig hjem og ny garasje hvis man er sur? Jeg bare spør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar