søndag 25. april 2010

Tulipaner til mor.

Nå kunne jeg ha benyttet sjansen til å skrive noe kritisk om morsdag og valentinesday, om handelsstandens evige kjøpepress og om menn som glemmer å kjøpe blomster.

Og siden det på søndag er både morsdag OG valentinesday, så kunne jeg ha benyttet sjansen til å si at vi kvinner som også er mor, egentlig da har krav på to blomsterbuketter, en morsdagsbukett og en valentines-bukett. Siden begge de dagene havnet på samme dag i år mener jeg. Rett skal være rett, eller?

Men jeg skal ikke skrive et slikt innlegg i dag. Føler meg i for godt humør til det nå, og dessuten så vil jeg ikke fornærme Mannen som sikkert er ute og leter etter tulipaner akkurat nå. (Hvor selger de tulipaner ???!!)

Jeg tenkte jeg skulle skrive litt om morsdag. For foruten at det er en dag oppfunnet fordi blomster-finn og co skal selge blomster - så er det jo egentlig en fin dag. Selve tanken altså.

(Og Valentines -day skal jeg ikke nevne. Det hever vi oss over i dag tenkte jeg).

Over til morsdag.
La oss bare si det med en gang, og smøre tykt på med både smør og flesk - vi mødre gjør faktisk verdens viktigste jobb! (Pappaer er viktige de og, men akkurat nå handler det ikke om dere). Ordtaket "bak enhver mektig mann står en kvinne" - kunne egentlig vært snudd på til; " bak enhver god mann står en god mor".
Har man hatt en god og omsorgsfull mor, ja så er nok oddsene gode her i livet.

Og siden min mor ikke er her i byen i morgen, og jeg igjen har glemt å sende morsdagskort - så vil jeg benytte sjansen til å sende en interaktiv morsdags-klem og en elektronisk tulipanbukett til mamma, svigermor og farmor.
Nå er disse tulipanene riktignok en uke gamle. De drysser litt og de fleste bladene ligger på benken. Jeg innrømmer at jeg muligens ikke har vannet de godt nok. Men de duger - for det er vel tanken som teller?

Og apropos tanken; det er jo forsåvidt både Valentines-day OG fastelaven sammen med morsdag.

Så strengt tatt burde vi i tillegg til de to blomsterbukettene - også fått fastelavensboller. Husk det, pappa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar