lørdag 31. juli 2010

Emergency landing

På vei hjem fra Italia, inneklemt i et lite flysete - observerte jeg noe som måtte dokumenteres. Nemlig dette bildet her, klistret på alle stolryggene som man blir tvunget til å sitte og se på hele flyturen.

Det er fint at Ryanair ikke bare er opptatt av å selge klokker og skrapelodd, at de også tenker litt på flysikkerheten.

Det jeg imidlertid stusset litt på var, at man midt i en "Emergency landing" skal bruke tid på å ta av seg på bena, ta ut gebiss, briller og øredobber.. I en slik alvorlig stund ser jeg for meg at jeg er mer opptatt av helt andre ting, feks å be Fader vår, febrilsk finne frem redningsvesten, helle i meg et glass vin
- og hvis jeg evt har tid til overs, kanskje ta en kjapp telefon hjem for en siste hilsen. Men å begynne å ta av meg på bena... ? Jaja. Ikke det at det er så galt, det bare virker så lite viktig i en slik situasjon.

Eksempel på en hyggelig, kontrollert og nøye planlagt nødlanding. Uten gebiss og stilettheler vel og merke. Litt vanskelig å svømme med stilettheler sikkert.

3 kommentarer:

  1. Du rekker ikke å ta et glass vin eller å ringe hjem når du styrter, vet du. Men du rekker kjapt å spytte ut gebisset mens du slenger deg ut gjennom nødutgangen. Barbeint. Bare prøv, ved neste flykræsj.

    SvarSlett
  2. Pia: ja skal huske å ta av meg på beina ;=)

    SvarSlett
  3. OK. Aldri Ryanair på meg, hehe. Tipper på at sklia er av luft og at man derfor er redd for at femti damer med stilett kan ødelegge litt? Men jeg ville gjort det samme som deg. Skjønt, jeg er jo helt passed out alt før vi er på flyet, så jeg ville muligens ikke fått med meg at jeg var på vei til å dø. Det er jeg liksom overbevist om allerede når bilettene bestilles online fler måneder i forveien... Sukk.
    Busteklem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar