mandag 5. juli 2010

Nytt fotoapparat. "Bryllupsgave".

Her en dag så gikk fotoapparatet mitt i gulvet. Jeg gikk fra sjokk-fasen til sørge-fasen i løpet av sekunder.  Mitt 5 år gamle FinePix som har fulgt meg i tykt og tynt, og bidratt til at viktige og uviktige detaljer dokumenteres i hverdagen lå nå livløst på gulvet. Dødt. 

 Et par dager hadde jeg et håp om at maskeringsteip skulle gjøre susen.

Da det ikke skjedde noe under, beveget jeg meg sakte men sikkert over til ny-orienteringsfassen.
Også kom lønna, viktig detalj. 
Men hvordan overtale økonomi-ansvarlig i familien om at vi absolutt MÅ investere i et nytt fotoapparat akkurat nå? At nytt fotoapparat er minst like viktig som sement og planker til garasjen?
Tja...

Av og til går det jo ann å overaske litt. Gi det et annet navn, for eksempel. Forsinka "bryllupsgave" ? Hallo, jeg fikk jo høytalere i "bryllupsgave" - akkurat som jeg ikke skjønte den taktikken?

Men for å ikke gjøre ting mer komplisert enn nødvendig så gjorde jeg kort prosess. Kalte en spade for en spade for å slippe dandering i silkepapir og sløyfe.... 

Jeg kjøpte denne lekre saken her.
Dagens speilreflekskamera er ikke store monstrum, men små nette saker som man kan ha i lomma og som nesten ikke veien noen ting.
Perfekt for sånne små bloggere som meg uten så mye muskler.

Bilde lånt fra: dinside.no

5 kommentarer:

  1. Grattis med nytt, snasent kamera. Speilrefleks er ikke alltid så praktisk å drasse med seg.
    Var kameraet ditt 5 år gammelt, var det modent for utskifting.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med kamera! Viktig å kalle ein spade for ein spade :)

    SvarSlett
  3. Håper du blir fornøyd - PEN-kameraene fra Olympus er veldig morsomme kameraer :)

    SvarSlett
  4. Nytt kamera trenger jeg også, mitt speilrefleks er kjempestort og tungt + at det virker bare når det vil - som nå f,eks har det ikke virket hele ferien så jeg har dratt det med til Italia uten at jeg kunne ha brukt det. Kunne sikkert hatt med 2 par sko mer for vekten av det kameraet.
    Du får fortelle meg om du er fornøyd da

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar